REHBERLİK SERVİSİMİZ
![]() |
![]() |
![]() |
Songül DARDAĞ Psikolojik Danışman |
Esengül BAYIR Psikolojik Danışman |
Nazmiye GÜNDOĞDU Psikolojik Danışman |
Amacı;
Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan yola çıkan rehberlik servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunma temel amacını gütmektedir.
Rehberlik Servisi;
Bireyin yapamadıklarını onun adına yapmak değildir
Disiplin, yargılama ve ceza verme merkezi değildir
Rehberlik servisi hastane, psikolojik danışman, doktor değildir
Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesinde öğrenciye yardımcı olur
Hangi Konularda Rehberlik Servisine Başvurabilirim?
Kimseye anlatamadığınız fakat birileriyle paylaşmak gerekliliği hissettiğiniz duygu ve düşünceleriniz olduğuna inanıyorsanız
Günlük hayatta karşılaştığınız problemlerle baş etmek için ihtiyaç duyulan becerileri kazanmanın yollarını öğrenmek istiyorsanız
Çekingenim, biraz daha girişken olmak istiyorum diyorsanız
Arkadaşlık ilişkilerinde problem yaşıyorsanız
Okula ve ortama uyum sağlamakta zorluk yaşıyorsanız
Arkadaşlık ilişkilerinde problem yaşıyorsanız
Aile içinde problem yaşıyor ve bu konuda biriyle konuşmak istiyorsanız
Zamanı etkili şekilde nasıl kullanacağınızı öğrenmek istiyorsanız
Özgüveninizi geliştirmek istiyorsanız
Problem çözme yöntemlerini öğrenmek istiyorsanız
Öfkenizi yönetme becerisini geliştirmek istiyorsanız
Başkasıyla paylaşamadığınız sorunlarınız varsa
Kendinizi geliştirmek, gerçekleştirmek ve ihtiyaç duyduğunuz anda görüşmek için rehberlik servisine başvurabilirsiniz.
Çalışma Alanlarımız
1. Eğitsel Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar
Okula yeni başlayan öğrencilerin uyum çalışmaları
Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek
Her sınıf düzeyinde rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması
Öğrencilerin dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle iş birliği yapmak
Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortamı, okul idaresi ve öğretmenler işbirliğiyle oluşturmak
2. Bireysel Rehberlik Hizmetleri Alanında Yapılan Çalışmalar
Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek
İhtiyaç duyan tüm öğrencilere ve velilere bireysel veya grupla danışmanlık yapmak
Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan bilgilendirici programları yürütmek
3. Mesleki Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar
Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak
Her mesleğin gerektirdiği yetenekler, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencilerini bilgilendirmek
Öğrencinin kendisine uygun mesleği seçmesine yardımcı olmak
Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek